vrijdag 29 mei 2020

Fraude via Whatsapp

Gisteren kreeg ik een appje. Mam mijn telefoon is in de wc gevallen dat overkomt mij weer
Heb je het druk?
Waarmee?
Ik heb een probleempje..
Ik moet geld overmaken...
Kun je mij helpen?
Ik heb het even meegespeeld en toen het op geld aankwam gezegd dat ik mijn dochter net aan de lijn had gehad en dat men op een eerlijke manier aan zijn geld moet komen.
Meteen werden de berichten verwijderd en ik heb het nummer geblokkeerd.

Op internet stond het volgende voorbeeld:

‘Zoon’ ontfutselt geld via WhatsApp

Een vader dacht zijn zoon te hulp te schieten bij het inlossen van twee betaalachterstanden. Helaas had hij te maken met een oplichter, bleek later. Lees mee hoe de fraudeur te werk ging.

Het gesprek begint als ‘zoon’ Danny zijn vader meldt dat hij een nieuw nummer heeft. Een slimme opmerking, aangezien de man een app krijgt van een onbekend nummer. Toch ziet de man al snel dat zijn zoon op de profielfoto staat. Dus het zal wel kloppen. Al snel vraagt de oplichter om geld:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten